Savlesmæk DIY

Det næste "sy til din baby" projekt blev syede savlesmække (eller charmeklude)

Jeg sprættede en gammel savlesmæk op til at tegne et mønster efter, men har efterfølgende fundet ud af at Fru Flittig har en alletiders DIY og mønster.
Nå, men der er jo ingen grund til at græde over spildt tid..


Så da jeg nu havde to mønstre måtte jeg da lige prøve dem begge af. 

Mønsteret som kom ud af savlesmækken som jeg sprættede op er til venstre og mønsteret fra Fru Flittig er til højre. 

Der er både pæn stor forskel på længde og fyldt i savlesmækkerne. Tror måske, at jeg ender med at lave et tredje mønster som en mellemting mellem de to.

Da jeg ikke ejer en overlocker har jeg syet dem, ret mod ret, på en helt almindelig symaskine.

Men jeg mangler stadig at få trykknapper i. Har hørt på IG at Prym skulle være den bedste trykknaptang. Så jeg må ud og have fat i sådan en. 

Jeg har jo heldigvis et par måneder at løbe på endnu før baby kommer..

// Louise
  Follow Design by Dalkær

Kommentarer

  1. Ej hvor fedt, at du lige har lagt et billede op med forskellen på de to smække. Jeg har selv fulgt FruFlittigs DiY og synes den er super go'. Dog ville jeg gerne have, at savlesmækken fyldte mere nede mod spidsen, jeg synes, at den fylder meget oppe ved halsen. Ender nok med at forsøge mig med nogle uden effekt og nogle runde...

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.