Diamant lampeskærm

Jeg har længe gerne ville give Alberte en ny lampeskærm. Men så er jeg kommet fra det igen og har ikke fået gjort noget ved det. 

Men det var lige indtil jeg så lampen HER og HER på Pinterest (den første med DIY). 
Da jeg ikke havde papir i rette størrelse (og ikke havde tålmodigheden til at vente til forretningerne åbnede næste dag) gik jeg derfor i gang med at folde diamanten HER

Den er egentligt tiltænkt som dekoration men fungere altså også fint som lampeskærm.

Da Albertes ynglingsfarve er turkis, fandt jeg (i bunkerne) noget papir med turkise svaner på. Tror vist nok at det er fra Søstrene Grene. 

Der er brugt to stykker papir på 30*30 cm.


Lyset bliver dejlig "blødt" igennem det turkise papir. Jeg har en sparepære som næsten ikke bliver varm, indeni. Tror ikke det er en god idé med en pærer der bliver varm!

I toppen har jeg klippet et lille hul til ledningen..

.. Og i den ene side har jeg klippet en slids så man kan skifte pæreren. Men da den hænger i loftet kan man ikke se det når man ser lampen nedefra.

Kommentarer

  1. Den er blevet super flot :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg er også selv blevet godt tilfreds.

      Slet
  2. Hvor er den fin - god idé med sparepære.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og det virker. Papiret bliver overhovedet ikke varmt.

      Slet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.