Weekendhygge med kastanjer og svampe

I weekenden skulle min søsters og min familie have været i sommerhus i Sverige. Men et indbrud i sommerhuset spolerede dette. 
Heldigvis kunne vi i stedet låne min mors hus da hun heldigvis er ude og rejse, og samtidig har et hus der er stort nok til at vi alle kunne være der. 
Så Sverige blev skiftet ud med Sjælland.. 

Vi var super heldige med vejret så hele lørdagen var vi ude. 

Her sidder vi i solen og laver kastanje-edderkopper.
Det er jo dejlig klassikker som jeg ikke selv har lavet siden jeg gik i børnehave.

Her er Alberte netop blevet færdig med sin første edderkop.


Og så skulle hun i gang med endnu en..

Med lidt hjælp blev det til i alt 5 kastanje-edderkopper.

Tidligere på dagen var vi på svampejagt. 
Skoven bugner af svampe for tiden.

Der var desværre ingen Carl Johan eller Kantareller.. 
Selvom vi havde en svampebog til rådighed følte ingen af os sikre på hvilke af svampene der var spiselige og hvilke der var giftige. Derfor røg de alle i skraldespanden.

I stedet lavede jeg en ordentlig portion sunde pandekager.
Opskriften kan du finde HER.

Så et dumt indbrud i Sverige fik heldigvis ikke sat en stopper for en dejlig, hyggelig weekend.
Håber også i har haft en dejlig weekend derude.

// Louise

Kommentarer