Bogstavjagt

Mit datter på (snart) fire er helt vild med bogstaver.
Hun stopper tit op på gaden, eller når vi læser bøger og viser mig de bogstaver hun kender. Hun skriver også dagligt bogstaver og ord (eller flere bogstaver sat sammen, som kun sjældent bliver til et rigtigt ord). Men midt i denne bogstavjagt kan hun dog (forståeligt nok) have svært ved at overskue alle bogstaverne.

Jeg har derfor længe ville lave en bogstavrække til hende så hun hele tiden har dem "ved hånden".
Det helt pædagogiske ville jo have været at lave konsonanterne blå og vokalerne røde.. men det synes jeg på den anden side var ALT for visuelt kedeligt. (Så det må jeg lære hende på en anden måde.)
Bogstaverne har jeg først klippet ud i papir og stof. Derefter er de blevet lamineret. Til slut er de hængt op med "TACK-IT" (det jeg også ville kalde for "tyggegummi").
Min datter har et stort vindue med en tilhørende lang vindueskarm til. Den er nu blevet lavet om til  en bogstav-karm. 


Bollen på Å'et måtte placeres på oppe på selve karmen.

Kommentarer